======================================================================================================

dilluns, d’agost 13, 2007

Què gran que és Pixar, collons!



A Pixar mai semblen tenir-ne prou. Van reinventar el cinema d'animació amb Toy Story i des de llavors no han parat. Pel·lícula a pel·lícula han anat apujant el nivell tècnic, creant pel·lícules cada cop més perfectes. Monstres S.A. (la meva preferida, fins fa dos dies), Buscant en Nemo, Els Increïbles o Cars són la mostra perfecta de que Pixar s'ha menjat amb patates tots els que encara s'atreveixen a fer cinema animat sense por de les comparacions amb els autèntics galls d'aquest corral. Quan vaig veure per primer cop, fa més o menys un any, el trailer de Ratatouille vaig sentir, per una banda que sí, que li trobava certa gràcia a aquest ratolí que vol ser cuiner, però també vaig veure'm immers en molts dubtes sobre la història tenint en compte que Pixar ha estat adquirida per Disney i el perill d'intrusió en el reialme de John Lasseter que això suposava. No ho acabava de veure clar, en resum, però
fa dos dies vaig anar a veure Ratatouille i... dubtes dissipats, no tornaré a dubtar mai més de nostre senyor Lasseter i del que regna a la seva dreta, Brad Bird. Ratatouille no és simplement una completa i absoluta obra mestra del cinema (compte, no parlo de cinema d'animació, parlo de cinema), sinó també la millor pel·lícula de Pixar i fàcilment la millor pel·lícula de l'any. Ratatouille va fer-me plorar d'emoció, però no només amb l'emoció de la história, sinó de l'emoció de tenir la sort d'assistir a la projecció d'una autèntica obra d'art. Els personatges, la história, les situacions, la perfecció tècnica, la música... tot en Ratatouille és meravellós.

Creieu-me: Ratatouille és una d'aquelles pel·lícules que ens fan recordar perquè un dia, quan erem petits, vam enamorar-nos d'un invent meravellós que es diu CINEMA.

17 comentaris:

Unknown ha dit...

Però li ha agradat o no?

Senyor Giménez ha dit...

he, he...

Unknown ha dit...

Jo què vol que li digui, trobo a faltar l'animació tradicional.

No em desagrada l'animació de Pixar, tot el contrari, però crec que ambdues haurien de conviure, no tendir al canibalisme. Em sabria molt de greu quedar-me sense les pel·lícules de l'estudi Ghibli :(

Senyor Giménez ha dit...

El millor de Pixar no té res a veure amb la tecnologia, té a veure amb la capacitat narrativa. Els cracks de Pixar o els de Ghibli podrien narrar igual amb 3D amb dibuix tradicional o amb ombres xinesques. Al final, el que més importa és què expliques i com ho expliques. He dicho.

Anònim ha dit...

Senyor Gimene, el senyor Supera era jo, però mal registrat.

El que em refereixo és que a cada història, la seva animació. No em puc imaginar Els Increibles en animació tradicional, com no em puc imaginar Toro Rosso en CG.

http://www.youtube.com/watch?v=O0VVDc2zL2E

Senyor Giménez ha dit...

Per això,el que importa és la história. A partir d'aquí, ja veurem si li convé més una cosa o l'altra.

Per cert, suposo que vol dir Porco Rosso. L'ha traït la seva passió pel motor?

Anònim ha dit...

Ostres, que fort, sembla ser que sí :(

Jo vaig plorar amb Porco Rosso :(

mrpage ha dit...

No. L'ha traït la seva passió per la tauromàquia.

Anònim ha dit...

Vaja, no pensava anar a veure una altra película de Disney protagonitzada per una rata, però si tan poderosa és s'haurà de posar a baixar.

Questionaire ha dit...

Buenu, va, hi anirem...

Senyor Giménez ha dit...

Faran bé tots dos, però sobretot vostè sr. Q
Si veuen el l'escena del flaixbac i no s'emocionen és que no tenen cor :-)

Questionaire ha dit...

Doncs ahir estàvem entra aquesta i la d'en Bourne I sort que vam triar la del Bourne perquè hi havia 2 milions de nens veient Ratatouille...

set sota zero ha dit...

La Nina hauria d'estar permanentment a la galeria dels horrors, com quan a un jugador de bàsquet li penjen la samarreta.

Questionaire ha dit...

Sr. Gimene, ahir vaig locutar les promos per a la teletrès de "La masia"...

mrpage ha dit...

Vosté s'està convertint en el nou Jordi Novellas.

Questionaire ha dit...

Ui, no, gràcies. Si jo li parlés d'en Novelles...

Senyor Giménez ha dit...

Sr. Q, no seran aquelles de la noia que sembla que estigui trallant al vàter? Ens han fet una gràcia les imatges que han utilitzat...