======================================================================================================
dilluns, d’octubre 29, 2007
Una cosa d'aquelles que sap tothom
Si al 2006 van morir a les carreteres 3.367 persones i a la feina van morir 1.352 persones...
¿Com és que només la Guàrdia Civil de trànsit té més de 9000 agents (no comptem les policies locals i autonómiques, repeteixo) i la inspecció laboral només en té 1712?
¿I com és que es van posar 231.695 multes de circulació i només es van obrir uns 72.000 expedients a empresaris que no respectaven les mesures de seguretat a la feina?
Perquè es persegueix més els conductors que els empresaris?
La resposta és evident: la causa més definitiva d'absentisme laboral és la mort, i l'absentisme laboral representa una gran pérdua de diners pels empresaris que d'una manera tan desinteressada es forren de pasta a costa dels treballadors que es deixen la pell cada dia perquè l'amo sempre pugui mantenir ple el dipósit del seu Jaguar.
I perquè em dona ara per la denúncia social? Jo que sé... Però no és curiós que els informatius dediquin deu vegades més temps a la sinistralitat a la carretera que a la sinistralitat laboral? Serà que és molt difícil recopilar dades? Serà que el tema dels accidents laborals en realitat no interessa als espectadors? O serà que si aquestes dades es diguessin en veu alta massa sovint la gent acabaria per fer que uns quants de la patronal tinguessin algun "accident laboral"...
Qui sap. Jo només sé que els rics cada dia són més rics i...
Piolat per Senyor Giménez les 0:57:00
Etiquetas: denúncia social
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
6 comentaris:
La raó és ben senzilla: les multes de transit serveixen per fer guardiola.
No li doni tantes voltes al tema empresaris i accidents laborals, en el fons no hi ha cap ma negra. Per començar, la gran explotadora i la que permet que en obra pública es facin jornades laborals de 14 hores és l'administració pública, i qualsevol que hagi anat un dia a veure les obres de l'ave -o sigui, jo mateix amb el pare de la meva senyora, que treballa allà- sabrà del que parlo. OHL, per exemple, no té més culpa que l'administració.
D'altra banda, se sol ignorar el fet de que per molt que l'empresari posi mesures de seguretat a disposició de l'operari, si aquest no les utilitza no serveixen de res. Jo he vist amb els meus propis ulls com la gent es treu l'armilla reflectant, deixen els cascs al terra (perquè són incòmodes) i es treuen els guants, els arnesos i canvien les botes amb punta de metall per aspardenyes.
Tot això està passant, i no és culpa de l'empresari. Jo, a la meva curta edat, he hagut de passar pel tràngol de manar, de que no et facin cas, i de veure com un home perdia un dit per la vagància de no aturar la presa de força d'un tractor al voler desembossar una màquina, desprès de repetir-li cinquanta vegades: "sobretot atura la toma si baixes a desembossar la màquina, sobretot".
Una altra cosa són accidents en fàbriques per culpa de manteniment escàs de segons quines instal·lacions. I sí, passa, però comparat amb la resta és una minoria.
Sento molt situar-me en posicions d'aquest tipus, però quan un ha hagut de treballar en segons quin tipus de feines, aprèn com van les coses i de quin peu calça cadascú, i en aquest cas la culpa sol ser mútua. Recordem que vivim en el país dels irresponsables a tots els nivells.
Ponte el cinturón, protege su vida, su segurida es muy importante.
La veritat, no sé perquè em preocupo per aquest tema, el pitjor que pot passar-me a mi a la feina és que em contracturi l'esquena mirant-li el cul a la recepcionista.
De vaques no en tornarà a veure? compte amb elles, que foten unes coces...
Sempre les he mantingudes a distàcia prudencial, a elles i als que miraven de munyir-les.
Morir conduint un camió, en quina de les dues llistes suma?
Publica un comentari a l'entrada