======================================================================================================

dimarts, de març 13, 2007

Polèmiques de merda


No és una estratègia nova, però sembla que encara sorgeix efecte. Una bona polèmica és la millor manera de fer-se publicitat i estalviar-se calés al mateix temps. Els agents de premsa de Hollywood ja ho saben: quan una estrella està a punt d'estrenar pel·lícula, res millor que ser enxampat conduïnt borratxa o cometent adulteri (sempre, si pot ser, amb alguna estrella que també estreni pel·lícula). Aquí, a les dues espanyes, passa el mateix amb les estrelles autòctones com Ana Obregón o Isabel Pantoja (encara que a aquesta se li ha escapat una mica de les mans fins arribar a ser contraproduent). El que està clar és que una bona polèmica, ven molt, i si no que li diguin a Mel Gibson, que gràcies a una bona utilització de la polèmica va recaptar el que mai s'hagués imaginat amb "La tentación de Cristo" (que sempre he pensat que podria rebatejar-se com "La tentación vive arriba").
El que no tinc tan clar i m'agradaria saber és si els que encenen la metxa de la polèmica en són conscients d'això, i parlo de periodistes, polítics, feministes vestides de Chanel o bloggers que alimentem la difusió popular de l'objecte de l'escàndol. Si jo fos una persona amb certa rellevància i amb capacitat per amplificar els efectes polèmics gràcies a la meva posició social i mediàtica em plantejaria demanar comissió a les marques i persones que desitjgin la polèmica. Per exemple, el defensor del menor de la Comunitat de Madrid acaba d'avisar Armani de la possibilitat que l'anunci que veieu encapçalant aquesta entrada atempti contra els drets del menor (o alguna cosa per l'estil). Aquest senyor ha aconseguit automàticament que tots els mitjans reprodueixin la foto, que tothom en parli i segurament també que algú digui: "ah, doncs aquesta brusa és mona!". No hauria de cobrar? No haurien de cobrar els mitjans? No hauria de cobrar jo que estic contribuint a la difusió de la col·lecció primavera estiu d'Armani Kids?

Recordem polèmiques passades (com la de Dolce & Gabanna) i el pròxim cop que veiem com els mitjans en van plens amb un nou escàndol preguntem-nos qui n'és el més beneficiat.

Ah, i ves per on ja tenim nova polèmica!

Pensem-hi.

Afegitó posterior: una polèmica més, aquesta amb ressonàncies electorals, ha sorgit. És la del llibre amb imatges eròtico-festives de Jesucrist i la seva troupe. És una mostra molt, però que molt bona, perquè l'objecte de la polèmica va ser publicat fa tres anys i ara el PP se'n recorda perquè l'interessa crear mal rotllo de cara a les eleccions municipals. L'autor diu que està molt content, perquè està venent més exemplars que mai.

9 comentaris:

Anònim ha dit...

Sí, és publicitar un producte a base de polèmiques. Sí, les dues nenes, a part de ser molt lletges, semblen dos menors obligades a la prostitució. Però que el defensor del menor de la Comundá de Madrí hagi d'exigir a Armani Junior (jo de petit en vaig tenir moltes de camisetes d'aquesta marca) que en retiri la campanya... jo em preocuparia més de la quantitat de nenes de menys de 10 anys que van amb mini faldilla, mitges de reixeta i botes altes, a conjunt amb la mare que a més va fumant cigarretes Marlboro.

Però bé, només és la meua percepció i segurament tinc la mirada bruta, per això veig aquestes coses pels carrers.

Ostres, ja he canviat de tema.

Senyor Giménez ha dit...

Collons, vostè és un pagès molt fashion! El seu tractor de quina marca és? Lamborghini?

Anònim ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Anònim ha dit...

Doncs sí, en vam tenir un! Quins records...

http://clasificados.campusanuncios.com/picanuncio/venta/venta-425257369.jpg

Per cert, aquest cap de setmana a Mollerussa hi ha competició de carretilles elevadores. I NO es broma. Si no em poso malalt en faré una crònica i tot, pot ser molt freak, llàstima que no tinc camera per filmar...

PD: no sé com fer per a posar un link directe a la imatge, si no funciona o no es veu complet el link, busqui al google: Lamgorghini tractor 955DT. Encara em posaré sentimental...

Senyor Giménez ha dit...

Ara si que m'ha deixat parat. Ferrari també en fa?

mrpage ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
mrpage ha dit...

El pitjor és que no se'n adonen, no s'adonen que fent retirar qualsevol cosa no fan més que publicitar-lo més. Entendria que és l'efecte buscat pero no crec que la Comunitat de Madrid vulgui publicitar a Armani...

Per cert, una mica de raó tenen... Sembla prostitució infantil de totes totes...

Per posar un link als comentaris ha de fer:

<@a@ href="X">Y<@/a@>

On X es el link i Y és la paraula linkada. Vosté ha d'eliminar els @, si no no podia escriure correctament. Per qualsevol consulta no dubti en preguntar (deformació professional, que vol fer-hi?)

Parlant de tractors, no olidaré mai la marca John Deree... M'ha quedat grabada al cap.

Anònim ha dit...

Moltes gràcies senyor Albert. Ara sí! Lamborghini

I per tancar el tema dels tractors, dir que Lamborghini era inicialment fabricant de tractors, sols que un dia es va sentir insultat pel senyor Enzo Ferrari i li va donar per crear la seua pròpia marca d'esportius. Els italians són així.

Senyor Giménez ha dit...

doncs sort que no es van picar amb el senyor Oppenheimer i el seu projecte Manhattan.